1 |
Обезбедити доступност свих регистара које води Републички геодетски завод преко интернет стране надлежног органа, утврдити крајње рокове за њихово установљавање и обезбедити уношење у Регистар о непокретностима ЈМБГ грађана и матични бр. правних лица |
2 |
Објавити стандарде за разврставање ловотуристичких објеката у категорије на интернет страници регулаторног тела односно Агенцијe за привредне регистре |
3 |
Изменити Правилник о плаћању посебне накнаде (путарине) за употребу магистралних путева (аутопутева и полуаутопутева) у Републици („Службени гласник РС“, бр. 50/99), тако што ће се категоризација моторних возила прописати у складу са релевантним техничким |
4 |
Омогућавање свим пореским обвезницима електронско достављање ППОПЈ и ППОД образаца |
5 |
Обезбедити јединствено вођење података о државној помоћи и подстицајима у оквиру Регистра мера и подстицаја регионалног развоја који ће водити АПР |
6 |
У Регистру страних удружења увести правило да ћутање администрације значи одобравање и максималан рок за поступање у складу са роковима за поступање Регистра привредних субјеката - 5 дана од дана пријема регистрационе пријаве |
7 |
У Регистру залоге увести правило да ћутање администрације значи одобравање и максималан рок за поступање у складу са роковима за поступање Регистра привредних субјеката - 5 дана од дана пријема регистрационе пријаве |
8 |
Увести правило да ћутање администрације значи одобравање. Увести максималан рок за поступање Регистра удружења у складу са роковима за поступање Регистра привредних субјеката - 5 дана од дана пријема регистрационе пријаве |
9 |
Усвојити нов закон о регистрацији којим би се на јединствен начин регулисало вођење свих регистра који су у надлежности Агенцијеза привредне регистре |
10 |
У Регистру јавних гласила увести правило да ћутање администрације значи одобравање и максималан рок за поступање у складу са роковима за поступање Регистра привредних субјеката - 5 дана од дана пријема регистрационе пријаве |
11 |
Усвојити закон којим ће се регулисати уговор о факторингу, оснивање и функционисање регистра факторинга и прописати обавеза регистрације уговора о факторингу |
12 |
Прописати да се проверa испуњености услова за стицање права на порески подстицај, може вршити у просторијама пореског обвезника, у случајевима када се ради о обимној документацији. |
13 |
Регулисати могућност да страни исплатилац прихода и порески обвезник странац врше уплату пореза у Србији директно из иностранства у буџет Србије, или увести механизам плаћања преко агента у Србији |
14 |
Размотрити потребу да се лицима упућеним у Србију (страним држављанима-пореским обвезницима) додели посебан порески број од стране пореске управе, уместо евиденционог броја за странце који додељује полиција |
15 |
Прописати да се уплата пореза и доприноса по основу зараде запослених врши на јединствен рачун за уплату, а да Управа за јавна плаћања без одлагања врши распоред уплаћених средстава у складу са процентуалним учешћа поједине врсте јавног прихода, изузев ако |
16 |
Прописати да привредни субјекти пре отпочињања делатности не плаћају накнаду за истицање фирме на пословном простору |
17 |
Објавити обрасце који се подносе у поступку добијања дозволе за лов |
18 |
Укидање обавезе достављања оригинала извода из АПР-а омогућавање достав у фотокопији |
19 |
Омогућити пореским обвезницима могућност увида у пореске картице електронским путем. |
20 |
Прописати да се са пријавом места новог пребивалишта сматра да је аутоматски извршена и одјава са ранијег места пребивалишта |
21 |
Укинути ограничење по коме домаће физичко и правно лице може тражити заштиту проналаска у иностранству, тек по истеку рока од три месеца од датума подношења пријаве патента надлежном органу за заштиту тог проналаска |
22 |
Евидентирање директних улагања у иностранству (привредно друштво, огранак и представништво) |
23 |
Објављивање аката Пореске управе који се примењују у односу на трећа лица |
24 |
Усвојити одговарајући подзаконски акт Мин. Фин. Који треба да омогући да се пријава врши само у Министарству финансија као и најмање једнаке услове онима који су били прописани од стране МЕРР |
25 |
Регулисати јавно-приватно партнерство у области обављања делатности од општег интереса |
26 |
Прописати обавезу регистрације привремених мера забране отуђења и оптерећења покретних ствари, непокретности и стварних права на непокретностима које су одређене у судском поступку у Регистар судских забрана, који би се водио при Агенцији за привредне реги |
27 |
Опште препоруке за измену Закона о привредним друштвима |
28 |
Прописати који се дан сматра даном достављања позива члановима друштва са ограниченом одговорношћу на седницу скупштине друштва |
29 |
Прописати да акционари не могу тражити на увид акта из члана 342. Закона о привредним друштвима, ако их је привредно друштво прогласило пословном тајном |
30 |
Подзаконским актом – Упутством, односно Инструкцијом детаљније регулисати трансферне цене |
31 |
Прописати да је страна веродостојна исправа – фактура, веродостојна исправа на основу које се може поднети предлог за извршење |
32 |
Прописати да странка може поднети предлог за промену средства извршења и након отпочињања извршења уколико је очигледно да се намирење потраживања не може спровести по првобитно предложеном средству извршења. |
33 |
Прописати могућност да се уговором о финансијском лизингу предвиди право откупа предмета лизинга пре истека рока на који је уговор закључен |
34 |
Прописати могућност куповине непокретности путем финансијског лизинга |
35 |
Ускладити појам и дефиницију појма „резидент“ у Закону о девизном пословању |
36 |
Укинути обавезу пријављивања компензационих послова на два места (у МЕРР и у Министарству финансија - Девизни инспекторат) |
37 |
Прописати да резиденти могу вршити плаћање ради куповине и других дужничких дугорочних хартија од вредности у иностранству које имају одређен рејтинг код агенција за процену бонитета, односно које су, према последњем рангирању које је извршио Standard and |
38 |
Успоставити јавни регистар меница и овлашћења које је дужник дао својој банци и свом повериоцу за принудну наплату |
39 |
Прецизирати услове за обављање делатности превоза у друмском саобраћају, тако што ће се прописати да превозник испуњава услове у погледу броја возила и ако је иста прибавио путем уговора о финансијском лизингу или дугорочном закупу |
40 |
Прописати правне последице прекорачења – истека рока важења грађевинске дозволе |
41 |
Укинути обавезу плаћања пореза на употребу пловних објеката за привредне субјекте којима ти пловни објекти служе за обављање основне делатности |
42 |
Прописати да се сабира тржишних вредности код другог (и сваког следећег) решења о наслеђивању односно поклону између истих лица |
43 |
Прописати право на порески кредит у висини плаћеног пореза на наслеђе и поклон у иностранству, за предмете који се налазе у иностранству, а у циљу избегавања двоструког опорезивања резидената код пореза на наслеђе и поклон |
44 |
Прописати институт самопријављивања и његове правне последице |
45 |
Прописати обавезу Управе царина да достави декларанту налаз о резултатима и анализи прегледа у року од 30 дана од дана узумања узорака |
46 |
Дефинисати да се под „улагањима“ у основна средства сматраjy искључиво плаћена срeдства |
47 |
Дефинисати прецизније шта су улагања у основна средства по основу којих се стиче право на порески подстицај |
48 |
Усаглашавање обрасца ПБ-1 са Законом о порезу на добит предузећа |
49 |
Измена ПК обрасца |
50 |
Прецизирати подзаконским актом вредност која би требало да се користи као почетна вредност основних средстава у случају статусних промена |
51 |
Исказивање капиталних добитака и губитака у пореском билансу по основу продаје непокретне имовине, хартија од вредности, удела и права индустријске својине, евидентирани у пословним књигама обвезника |
52 |
Прописати да се произвођач, односно увозник дуванских производа самостално стара о објављивању решења о њиховом упису у Регистар о маркама дуванских производа |
53 |
Поједноставити компликовану процедуру објављивања решења о упису у Регистре који се воде у складу са Законом о Дувану |
54 |
Прописати могућности добијања уверења о положеном испиту, легитимације и ознаке за туристичког аниматора |
55 |
Прописати - прецизирати услове које буџетски корисници треба да испуне да би добили одобрење за пружање услуга смештаја и исхране трећим лицима, као и начин издавања одобрења. |
56 |
Укинути могућност пружања смештаја и исхране трећим лицима од стране привредних субјеката који нису туристички привредни субјекти |
57 |
Регулисати специфичне авантуристичке и спортско – рекреативне услуге у туризму и брисати одредбу којом се овлашћује министар да пропише техничке услове, средства за пружање услуга, као и програм и начин стручног оспособљавања лица која пружају наведене усл |
58 |
Прописати могућности добијања уверења о положеном испиту за локалног туристичког водича |
59 |
Регулисати статус сеоских туристичких домаћинстава и прописати њихову категоризацију |
60 |
Прописати да се једним подзаконским актом регулишу минимални технички и санитарно-хигијенски услови и стандарди за категоризацију за све врсте угоститељских објеката, а не да се та материја регулише са више подзаконских аката |
61 |
Прописaти да се у покретном објекту може припремати и услуживати храна |
62 |
Предвидети да Регистар задужбина, фондација и фондова води Регистар удружења који води Агенција за привредне регистре |
63 |
Објавити образац који се подноси у поступку добијања ловне дозволе за лов крупне дивљачи |
64 |
Укидање обавезе враћања поништене потврде о издатом ПИБ-у и прописивање поступања у случају када је исти ПИБ додељен за два или више лица |
65 |
Прописати институт самопријављивањa те да поступање по истом неће резултирати покретањем поступка поводом пореског прекршаја (Voluntary disclosure) |
66 |
Могућност подношења измењене пореске пријаве у роковима застарелости од 5 годинa |
67 |
Прописивање само једног рока за застарелост права на утврђивање пореза и споредних пореских давања (5 година) |
68 |
Усклађивање одредби Уредбе о висини трошкова принудне наплате пореза са другим прописима Републике Србије |
69 |
Укидање захтева за банкарском гаранцијом и увођење уговора између сродних високошколских установа као вида обезбеђења |
70 |
Објавити стандарде за разврставање угоститељских објеката у категорије са истакнутом верификационом листом на интернет страници регулаторног тела, односно Агенцији за привредне регистре |
71 |
Прецизирати услове за добијање лиценци за организатора путовања и посредника у организовању туристичких путовања, као и податаке који се региструју и евидентирају у Регистар туризма и поступак регигистрације и евидентирања |
72 |
Прописати да се порез по одбитку плаћа на приходе које оствари нерезидентни обвезник од резидентног обвезника, између осталог и по основу закупа непокретности и покретних ствари које се налазе на територији Републике Србије |
73 |
Након усвајања правилника, којим се прописује програм и начин полагања стручног испита за туристичког водича и туристичког пратиоца, као и облик и садржину легитимације и ознаке туристичког водича, туристичког пратиоца и туристичког аниматора, исти објавит |
74 |
Проширити примену Закона о порезу на добит предузећа и на права сродна ауторском праву у смислу Закона о ауторским и сродним правима |
75 |
Прописивање да се накнада из осигурања лица опорезује по стопи од 20 посто на разлику између целокупног износа исплаћене накнаде од стране осигуравајуће куће и укупно уложених средстава од стране осигураника |
76 |
Прецизирати да се право на порески подстицај из члана 50г губи у случају када обвезник прекине са пословањем, престане да користи или отући средства из чл. 50а и 50б, а у нова средства не уложи у истом пореском периоду износ једнак тржишној цени отуђених |
77 |
Брисање концепта „фундаменталне грешке“ |
78 |
Објавити образац на коме се подноси захтев за утврђивање испуњености минимално-техничких услова пре почетка обављања делатности |
79 |
Објавити образац на коме се подноси захтев за утврђивање кућних бројева и означавање зграда и грађевинских парцела кућним бројем |
80 |
Прописати продужење рока за подношење пореске пријаве у случају прихода примљених из иностранства |
81 |
Прецизирати подзаконским актом дан у односу на који ће се вршити утврђивање испуњености услова који се односи на укупан број запослених за остваривање права на порески подстицај |
82 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку издавања дозволе за увоз, извоз или транзит прекурсора прве, друге или треће категорије, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
83 |
Oбустављањe примене законом непрописаног концепта “стварног исплатиоца прихода“ |
84 |
Изменити или донети нова упутства Пореске управе о начину и поступку евидентирања обвезника за порез на додату вредност |
85 |
Након усвајања, правилника који регулише поступак издавања лиценце за обављање послова туристичких агенција, објавити исти на интернет страни МЕРР и Агенције за привредне регистре |
86 |
Усвојити нови правилник који уређује начин и услове пружања услуга и коришћења средстава Националне службе за запошљавање, у складу са одредбама Закона о запошљавању и осигурању за случај незапослености, а постојећи Правилник о начину и условима пружања ус |
87 |
Прописати продужење рока за обрачун и уплату пореза по заради оствареној у или из друге државе, код дипломатског или конзуларног представништва стране државе, односно међународне организације или код представника и службеника таквог представништва, односно |
88 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку издавања уверења о испуњености техничких и функционалних карактеристика аутомата и столова за игре на срећу, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
89 |
Укинути законску обавезу послодавцa да донесе акт о процени ризика у писменој форми, за сва радна места у радној околини |
90 |
Признавање обрачунатих а неисплаћених отпремнина у пореском билансу у периоду у којем су исплаћене |
91 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку периодичног прегледа уређаја за руковање теретом, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
92 |
Признавање расхода по основу обезвређења вредности учешћа у капиталу правних лица, акција, осталих хартија од вредности и залиха, у пореском периоду у коме је та имовина продата, односно употребљена |
93 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку признавања способности произвођача бродске опреме и бродоградилишта и испитних институција, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
94 |
Прописивање да се издаци за репрезентацију признају као расход у износу до 0,5 посто од укупног прихода |
95 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку утврђивања способности брода о спречавању загађења, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
96 |
Прописати да се плаћање месечних аконтација врши за месец у коме је пријава поднета и то почев од првог дана наредног месеца у односу на месец у коме је пријава поднета |
97 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку утврђивања способности поморских бродова за превоз опасних упакованих и крутих расутих терета, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
98 |
Прописати да се матичном правном лицу – резиденту Републике, који је од своје нерезидентне филијале остварио приход по основу ауторских накнада и камата, признаје право на порески кредит за порез по одбитку који је његова нерезидентна филијала платила у ин |
99 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку утврђивања способности поморског брода о испуњавању услова за превоз путника, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
100 |
Омогућавање да се на терет расхода у пореском билансу банака признају расходи исправке вредности билансне активе и резервисања за губитке по ванбилансним ставкама |
101 |
Објавити тарифник на основу којег се плаћа накнада у поступку вршења ревизије, у којем ће накнада бити одређена у номиналном износу или бити одредива |
102 |
Измена одредбе која се односи на заштитну меру забране обављања делатности |
103 |
Прописати да центри за репродукцију животиња врше промет репродуктивног материјала и предузетницима |
104 |
Прописати да акти Управе Царина (правилници, наредбе, упутства, наредбе, обавезне инструкције), који се примењују у односу на неодређени број трећих лица, ступају на снагу најраније даном објављивања у Службеном гласнику Републике Србије и морају бити за с |
105 |
Прописати да право на порески кредит из овог члана не престаје у случају статусних промена нити у другим случајевима промене правне форме обвезника у складу са законом којим се уређују привредна друштва и предузетници |
106 |
Дозволити располагање примљеном робом пре њеног евидентирања у Књизи евиденције за основне намирнице - хлеб, пастеризовано млеко и дневне новине |
107 |
Признавање осталих врста дугорочних резервисања на терет расхода у пореском периоду у коме је настао одлив готовине |
108 |
Укидање могућности потпуног признавања претичућег износa камате и припадајућих трошкова из претходне године. |
109 |
Укинути Трговачку књигу као евиденцију промета робе и услуга и изменити КЕПУ књигу као јединствени образац за вођење евиденције у свим фазама промета; |
110 |
Објавити све обрасце који се користе у различитим поступцима санитарног надзора |
111 |
Прописати могућност да оснивачи приватних високошколских установа имају већину у савету установе |
112 |
Прибављање и уступање права индустријске својине знања и искуства |
113 |
Укинути сувишну процедуру достављања извештаја о извршеним инвестиционим радовима у иностранству Девизном инспекторату |
114 |
Заступање страних лица у земљи, поверавање страном лицу послова заступања у иностранству |
115 |
Извођење инвестиционих радова у иностранству, односно уступање инвестиционих радова страном лицу у земљи |
116 |
Прописати могућност да се пријаве/одјаве на обавезно здравствено осигурање запослених који раде ван седишта послодавца и запослених који имају пребивалиште ван места рада, могу вршити, поред филијале на чијем подручју осигураник има пребивалиште, и у филиј |
117 |
Укидање обавезе достављања извода из Централног регистра депо и клиринг хартија од вредности у поступцима пред Комисијом за хартије од вредности |
118 |
Прописати да новооснована правна лица не подлежу обавези ревизије финансијских извештаја за годину у којој су основана, осим ако посебним прописом није друкчије уређено |
119 |
Прописати могућност да се превоз дуванских производа врши заједно са другим производима, ако су од њих одвојени у засебном паковању |
120 |
Прописивање да за субјекте којима се ПИБ додељује преко Агенције за привредне регистре Пореска управа издаје потврду о додељеном ПИБ-у преко Агенције |
121 |
Поједностављење административне процедуре издавања уверења о измиреним пореским обавезама |
122 |
Укинути законску обавезу истицања фирме на путничким аутомобилима привредних субјеката |
123 |
Укинути административну процедуру обавештавања Пореске управе о променама које се региструју у регистре које води Агенција за привредне регистре |
124 |
Ускладити Правилник о техничким нормативима за покретне и затворене судове за компримиране, течне и под притиском растворене гасове („Службени лист СФРЈ“, бр. 25/80, 9/86 и „Службени лист СРЈ“, бр. 21/94, 56/95 и 1/03) са прописима ЕУ односно директивом 9 |
125 |
Укинути сувишну процедуру достављања фактура Девизном инспекторату од стране резидената и нерезидената |
126 |
Обавезу оглашавања у дневној штампи финансијских извештаја за јавна друштва заменити обавеом оглашавања на интернет страници Агенције за привредне регистре |
127 |
Успоставити једношалтерски систем (“one-stop-shop“) за пријаву/одјаву запослених на обавезно социјално осигурање |
128 |
Укинути законску обавезу оверe техничке исправности возила на путном налогу, осим за возила којим се врши јавни превоз путника и ствари и линијски превоз путника |
129 |
Продужити трајања путних налога са 7 на 30 дана од дана издавања Објавити обрасце путног налога на интернет страници Министарства за инфраструктуру |